مقالات


توصیه هایی برای برنامه‌ریزی جهت انتشار محصول

مطالعه متن کامل

توصیه هایی برای برنامه‌ریزی جهت انتشار محصول

برنامه ریزی جهت انتشار محصول یا همان Release Planning فعالیت مهمی برای افراد محصول (مدیران و مالکان محصول) است که با تیم های چابک همکاری می کنند: انجام این کار باعث می¬شود که آنها اطمینان حاصل کنند محصول در مسیر صحیح قرار دارد.

عوامل تسهیل کننده و بازدارنده در تحوّل دیجیتال API-محور

مطالعه متن کامل

عوامل تسهیل کننده و بازدارنده در تحوّل دیجیتال API-محور

تحوّل دیجیتال چیزی فراتر از فناوری است. این تحوّل، یاری دهنده سازمانها برای بهره برداری از مزایای فناوری های جدید جهت خلق ارزش کسب و کاری می باشد.

همجواری، اعتماد و تیم های غیرمتمرکز

مطالعه متن کامل

همجواری، اعتماد و تیم های غیرمتمرکز

کار با تیم های غیرمتمرکز و یا پراکنده، یک تجربه رایج برای بسیاری از مدیران و مالکان محصول در سطح کل دنیا است. هرچند ما ابزارهای تعامل تیمی قدرتمندی در اختیار داریم که امکان کار بین افرادی که در سایتها، کشورها و قاره های مختلف کار می کنند را براحتی فراهم می سازد . . .

هفت استراتژی جهت انتخاب بهترین قابلیتها برای محصولتان

مطالعه متن کامل

هفت استراتژی جهت انتخاب بهترین قابلیتها برای محصولتان

اولویت بندی موضوع مهمی برای تیم های محصول است. حتی ماهرترین مدیران و مالکان محصول نیز با این موضوع دست و پنجه نرم می کنند که چه قابلیتها و امکاناتی را و با چه اولویتی در نقشه راه محصولشان قرار دهند.

دستورالعملی برای چابک سازی

مطالعه متن کامل

دستورالعملی برای چابک سازی شما، تیم و سازمان تان

در نهایت به خود شما بستگی دارد که بفهمید چرا می خواهید به سمت اصول و ارزشهای چابک حرکت کنید! اینکه چگونه می خواهید این اصول و ارزشها را در عمل اجرایی سازید؛ و واقعاً چه موفقیت ملموسی بدست آورید.

رهبری محصول

مطالعه متن کامل

چطور شیوه های درست رهبری مدیریت محصول را انتخاب کنیم؟

یک مدیر محصول و یا مالک محصول موفق بودن، به چیزی بیش از دانش مدیریت محصول نیاز دارد! اگرچه توانایی ایجاد یک استراتژی معتبر برای محصول، تهیه نقشه راه قابل اجرا برای آن و در اولویت بندی بک لاگ محصول بودن شک مهم هستند، اما این مهارت ها کافی نمی‌باشند.

روش های مختلف بکارگیری تجربه کاربری در یک تیم چابک توسعه محصول

مطالعه متن کامل

روش های مختلف بکارگیری تجربه کاربری در یک تیم چابک توسعه محصول

در دنیای امروزی نوآوری در محصول ممکن است هر جایی اتفاق افتاده و باعث تغییر در زندگی مردم شود. در اینجاست که تجربه کاربری یا User Experience وجه تمایز محصولات مختلف خواهد بود و چیزیست که متمایز کننده محصولات عالی از محصولات خوب می‌باشد.

چرا مدیران محصول بایستی دغدغه استراتژی کسب و کار را داشته باشند؟

مطالعه متن کامل

چرا مدیران محصول بایستی دغدغه استراتژی کسب و کار را داشته باشند؟

درست است که مالکان و مدیران محصول (یا همان افراد محصول) بایستی عاشق محصول‌شان باشند، اما نباید هدف و مقصد نهایی را فراموش کنند: محصولات فقط زمانی وجود خواهند داشت که برای کاربران و کسب و کار سازمان شما ارزش ایجاد نمایند.

ساخت یک استارتاپ کارآمد، موفق و ضدگلوله!

مطالعه متن کامل

ساخت یک استارتاپ کارآمد، موفق و ضدگلوله!

استارتاپ واژه ایست که تعاریف زیادی برایش وجود دارد: یک کسب و کار نوآورانه، یک سرمایه‌گذاری جدید و دهها تعریف و تعبیر دیگر. روش‌ها و راهکارهای مختلفی برای ساخت این کسب و کارهای نوآورانه وجود دارد که در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه آنها بپردازیم.

عملیاتی ساختن استراتژی با کمک بوم مدل عملیاتی

مطالعه متن کامل

عملیاتی ساختن استراتژی با کمک بوم مدل عملیاتی

اجرای یک استراتژی کسب و کار شامل دو گام مهم تبدیل استراتژی به مدل کسب و کار و سپس تبدیل مدل کسب و کار به مدل عملیاتی یا اجرایی است.

توسعه محصول API با روش ناب

مطالعه متن کامل

توسعه محصول API با روش ناب

توسعه محصول API با روش ناب برگرفته از متدولوژی استارتاپ ناب است که راهکاری انقلابی برای تولید محصولات و خدمات نوآورانه محسوب می‌شود. اصل اساسی این متدولوژی، چرخه "ساخت-اندازه‌گیری-یادگیری" یا Build-Measure-Learn است که برای توسعه محصولات و خدمات جدید تحت شرایط عدم قطعیت بکار برده می‌شود.

از ایده تا محصول موفق

مطالعه متن کامل

از یک ایده تا یک محصول موفق

چرا از هر 10 ایده محصول، 9 تای آنها شکست می‌خورند؟ و چگونه می‌توان از آن دوری جست؟

مدیر محصول T-شکل- ذهن چابک

مطالعه متن کامل

مدیر محصول T-شکل

مدیریت محصول یک عنوان شغلی چند بعدی است. گرچه این شغل بسیار جالب و جذاب است، اما شناسایی مهارت هایی که برای توسعه بهتر محصول و مسئولیت پذیری بیشتر نیاز داریم نیز کار دشواری می باشد.

تله‌های دگرگونی چابک - ذهن چابک

مطالعه متن کامل

تله‌های دگرگونی چابک

یکی از تله‌هایی که ممکن است در زمان چابک سازی فرایند توسعه محصول در آن گرفتار شویم، تمرکز بیش از حد روی روش‌ها و راهکارهای عملی چابکی است. چابکی یک تغییر ساختاری است که افراد را در تیم‌های چند-منظوره قرار می‌دهد تا عملکرد تیم با جریان عرضه ارزش به مشتری همسو گردد.

چابکی و برنامه ریزی برای عدم قطعیت - ذهن چابک

مطالعه متن کامل

چابکی و برنامه ریزی برای عدم قطعیت

همانطور که می‌دانیم، جهان به سرعت در حال تغییر است و لذا سازمان‌ها نیز باید انعطاف‌پذیرتر باشند. اما داشتن انعطاف پذیری برای پاسخگویی به تغییرات، یک چالش بسیار بزرگ محسوب می‌شود. اصول و راهکارهای چابکی برای چنین شرایطی بسیار مناسب هستند.

چابکی و همکاری - ذهن چابک

مطالعه متن کامل

چابکی به معنای همکاری تیمی همه جانبه و مداوم است

ایده فعالیت در تیم های کوچک و چندتخصصه (یا همان چندوظیفه ای) در اغلب متدولوژی های چابک وجود دارد. اما همانند سایر راهکارهای عملی چابکی، خیلی راحت تر است که این موضوع یک تغییر عملیاتی در نظر گرفته شود تا یک تغییر فرهنگی.

چارچوبی برای مدیریت محصول - ذهن چابک

مطالعه متن کامل

چارچوبی برای مدیریت محصول

مدیریت محصول شغلی چند وجهی و پیچیده است که به سختی میتوان آنرا فهمید و در آن ماهر شد. من اغلب با این سوال مواجه میشوم که چگونه می‌توان مدیر محصول یا مالک محصول موثری بود. مدیر محصول چه مهارتهای فردی باید داشته باشد.

تفکر طراحی - ذهن چابک

مطالعه متن کامل

چگونه می توان با استفاده از تفکر طراحی محصولات خلاقانه ای خلق کرد؟

حل درست مسائل مختلف زندگی بشر نیاز به خلاقیت و نوآوری دارد. بکارگیری همین این خلاقیت است که باعث پیشرفت جوامع انسانی می شود.

حل مسئله - ذهن چابک

مطالعه متن کامل

حل مسئله و ارائه راه حل در طراحی محصول

طراحی محصول درباره حل مسائل از طریق ساخت اشیاء، تجربیات و سیستم‌ ها است. با این نگاه می‌توان گفت که هر کسی یک طراح است؛ زیرا همه ما حل‌کنندگان مسائل هستیم.

چابکی و مشتریان - ذهن چابک

مطالعه متن کامل

چابکی به معنای شروع با مشتریان است

شروع با مشتریان به این معنی است که آماده شنیدن چیزهایی باشید که حتی انتظار آنها را ندارید. زمانیکه یک سازمان اولین اصل چابکی را واقعا دنبال کند، اغلب چیزهایی را از مشتریانش می شنود که شگفت آور، نامناسب و حتی گاهی اوقات تکان دهنده است.

استراتژی و نقشه راه محصول  -ذهن چابک

مطالعه متن کامل

چشم انداز، استراتژی و نقشه راه محصول

زمانیکه به دنبال معنای واژه استراتژی بگردید، احتمالا این توضیح را پیدا می کنید: یک طرح اقدام برای رسیدن به یک هدف بلند مدت. توسعه یک استراتژی موفق دو مرحله دارد: یافتن استراتژی درست و سپس تصمیم گیری برای پیاده سازی موثر آن.

به عنوان محصول API - ذهن چابک

مطالعه متن کامل

به عنوان محصول API عرضه

ها پنجره ای روی دارایی های دیجیتالی شرکت شما هستند و آنها را به شرکا و توسعه دهندگان عرضه می کنند. با ظهور اقتصاد API باز، توسعه دهندگان می توانند برنامه هایی بسازند که ترکیبی از API های مختلف باشد.

طراحی محصول - ذهن چابک

مطالعه متن کامل

چرا طراحی محصول در استارتاپ ها مهم است؟

طراحی یک بیان ساده، ایده پردازی و طرح ریزی ابزارهای مورد استفاده توسط انسان می‌باشد. از همان زمانیکه انسان‌های نخستین سنگ‌های گُوِه-شکل را بعنوان سلاح جنگی استفاده می‌کردند، طراحی به بخشی از تجربه ما تبدیل شد.

بازگشت به بالا