ارزش استراتژیک ای‌پی‌آی ها

توجه: این مقاله قبلا در وب سایت مشاوران مدیریت شاپرک نیز منتشر شده است. مقدمه تحوّل دیجیتال چیزی فراتر از فناوری است. این تحوّل یاری دهنده سازمان‌ها جهت بهره‌برداری از مزایای فناوری‌های جدید به منظور خلق ارزش کسب و کاری می‌باشد. یکی از کلید…

توصیه هایی برای برنامه‌ریزی جهت انتشار محصول

توجه: این مطلب ترجمه ای از دو مقاله Release Planning Advice و Product Roadmap Prioritisation در خصوص مدیریت محصول و نوشته رومن پیچلر می باشد. برای مطالعه نکات و مطالب تکمیلی تر در خصوص موضوع این مقالات به کتاب تدبیراندیشی برای محصول نوشته رومن…

عوامل تسهیل کننده و بازدارنده در تحوّل دیجیتال API-محور

توجه: برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحوّل دیجیتال API محور می توانید کتاب «API بعنوان محصول» را مطالعه کنید. آیا می دانید که تحوّل دیجیتال نیاز به دگرگونی در فرهنگ نیز دارد؟ آیا در خصوص نقش API در تحوّل دیجیتال چیزی شنیده اید؟ تحوّل دیجیتا…

همجواری، اعتماد و تیم های غیرمتمرکز

توجه: این مقاله در نوامبر 2019 توسط رومن پیچلر منتشر شده است. کار با تیم های غیرمتمرکز و یا پراکنده، یک تجربه رایج برای بسیاری از مدیران و مالکان محصول در سطح کل دنیا است. هرچند ما ابزارهای تعامل تیمی قدرتمندی در اختیار داریم که امکان کار بین …

هفت استراتژی جهت انتخاب بهترین قابلیتها برای محصولتان

اولویت بندی موضوع مهمی برای تیم های محصول است. حتی ماهرترین مدیران و مالکان محصول نیز با این موضوع دست و پنجه نرم می کنند که چه قابلیتها و امکاناتی را و با چه اولویتی در نقشه راه محصولشان قرار دهند. همیشه این سوال برای آنها مطرح است که با امکان…

دستورالعملی برای چابک سازی شما، تیم و سازمان تان

توجه : مطالب این مقاله برگرفته از کتاب چابک برای همه نوشته مت لِمِی است که به تازگی توسط گروه ذهن چابک ترجمه شده است. برای دریافت فایل «دستورالعملی برای چابک سازی شما» به این لینک مراجعه کنید. در نهایت به خود شما بستگی دارد که بفهمید چرا م…

چطور شیوه های درست رهبری مدیریت محصول را انتخاب کنیم؟

یک مدیر محصول و یا مالک محصول موفق بودن، به چیزی بیش از دانش مدیریت محصول نیاز دارد! اگرچه توانایی ایجاد یک استراتژی معتبر برای محصول، تهیه نقشه راه قابل اجرا برای آن و در اولویت بندی بک لاگ محصول بودن شک مهم هستند، اما این مهارت ها کافی نمی‌…

تفکر طراحی، تجربه کاربری ناب، دیزاین اسپرینت یا یو.ایکس برنر: روش های مختلف بکارگیری تجربه کاربری در یک تیم چابک توسعه محصول

مقدمه در دنیای امروزی نوآوری در محصول ممکن است هر جایی اتفاق افتاده و باعث تغییر در زندگی مردم شود. در اینجاست که تجربه کاربری یا User Experience وجه تمایز محصولات مختلف خواهد بود و چیزیست که متمایز کننده محصولات عالی از محصولات خوب می‌باشد. اصول ت…

چرا مدیران محصول بایستی دغدغه استراتژی کسب و کار را داشته باشند؟

درست است که مالکان و مدیران محصول (یا همان افراد محصول) بایستی عاشق محصول‌شان باشند، اما نباید هدف و مقصد نهایی را فراموش کنند: محصولات فقط زمانی وجود خواهند داشت که برای کاربران و کسب و کار سازمان شما ارزش ایجاد نمایند. بنابراین مهم است که محص…

ساخت یک استارتاپ کارآمد، موفق و ضدگلوله! بوم مدل کسب و کار، استارتاپ ناب یا کارآفرینی منظم؟

مقدمه استارتاپ واژه ایست که تعاریف زیادی برایش وجود دارد: یک کسب و کار نوآورانه، یک سرمایه‌گذاری جدید و دهها تعریف و تعبیر دیگر. روش‌ها و راهکارهای مختلفی برای ساخت این کسب و کارهای نوآورانه وجود دارد که در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه آنها بپرد…

عملیاتی ساختن استراتژی با کمک بوم مدل عملیاتی

توجه : برای دریافت بوم مدل عملیاتی می توانید به این لینک مراجعه فرمایید! مقدمه اجرای یک استراتژی کسب و کار شامل دو گام مهم تبدیل استراتژی به مدل کسب و کار و سپس تبدیل مدل کسب و کار به مدل عملیاتی یا اجرایی است. یک ابزار عالی برای تبدیل استراتژی ب…

توسعه محصول API با روش ناب

توجه : برای اطلاعات بیشتر در خصوص طراحی API به عنوان محصول به "کتاب API به عنوان محصول" مراجعه فرمایید! مقدمه توسعه محصول API با روش ناب برگرفته از متدولوژی استارتاپ ناب است که راهکاری انقلابی برای تولید محصولات و خدمات نوآورانه محسوب می‌شود. اصل اساس…

از ایده تا یک محصول موفق

مقدمه چرا از هر 10 ایده محصول، 9 تای آنها شکست می‌خورند؟ و چگونه می‌توان از آن دوری جست؟ خیلی از شرکت ها کارشان را با یک ایده تازه برای محصول شروع می‌کنند و معتقدند که مشتریان، این ایده را دوست داشته و محصول را خواهند خرید. شرکت ماهها و شای…

مدیر محصول T-شکل

توجه: این مقاله در سال 2017 و توسط رومن پیچلر نوشته شده است. برای اطلاعات بیشتر در خصوص مهارت‌های مطرح شده در این مقاله، به کتاب تدبیراندیشی برای محصول مراجعه کنید. مقدمه مدیریت محصول یک عنوان شغلی چند بعدی است. گرچه این شغل بسیار جالب و جذاب است، ام…

تله های تحول چابک

توجه: این مقاله ترجمه ای آزاد از مجموعه مقالات مایکل ساهوتا (Michael Sahota) در خصوص تله‌های تحول چابک در سازمان‌ها است. اولین تله: تمرکز بیش از حد روی فرایندها و راهکارهای عملی یکی از تله‌هایی که ممکن است در زمان چابک سازی فرایند توسعه محصول …

چابکی و برنامه ریزی برای عدم قطعیت

همانطور که می‌دانیم، جهان به سرعت در حال تغییر است و لذا سازمان‌ها نیز باید انعطاف‌پذیرتر باشند. اما داشتن انعطاف پذیری برای پاسخگویی به تغییرات، یک چالش بسیار بزرگ محسوب می‌شود. اصول و راهکارهای چابکی برای چنین شرایطی بسیار مناسب هستند. در واقع …

چابکی به معنای همکاری تیمی همه جانبه و مداوم است

توجه: مطالب زیر برگرفته از کتاب «چابکی برای همه» نوشته مت لمی می باشد. بزودی ترجمه این کتاب در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت. ایده فعالیت در تیم های کوچک و چندتخصصه (یا همان چندوظیفه ای) در اغلب متدولوژی های چابک وجود دارد. اما همانند س…

چارچوبی برای مدیریت محصول

توجه: این مقاله در سال 2014 توسط رومن پیچلر نوشته شده است. مقدمه مدیریت محصول شغلی چند وجهی و پیچیده است که به سختی میتوان آنرا فهمید و در آن ماهر شد. من اغلب با این سوال مواجه میشوم که چگونه می‌توان مدیر محصول یا مالک محصول موثری بود. مدیر م…

چگونه می توان با استفاده از تفکر طراحی محصولات خلاقانه ای خلق کرد؟

مقدمه حل درست مسائل مختلف زندگی بشر نیاز به خلاقیت و نوآوری دارد. بکارگیری همین این خلاقیت است که باعث پیشرفت جوامع انسانی می شود. تفکر طراحی یا Design Thinking شیوه ای ساخت یافته و انسان-محور برای فرایند حل مسائل با تمرکز بر روی راه حل های خل…

حل مسئله و ارائه راه حل در طراحی محصول

طراحی محصول درباره حل مسائل از طریق ساخت اشیاء، تجربیات و سیستم‌ ها است. با این نگاه می‌توان گفت که هر کسی یک طراح است؛ زیرا همه ما حل‌کنندگان مسائل هستیم. یک راهکار عالی برای بیان مسئله طراحی، آن است که از مدل «کارهایی-که-انجام-می‌شود» (Jobes-To-Be-Done) اس…

چابکی به معنای شروع با مشتریان است

توجه: مطالب زیر برگرفته از کتاب «چابکی برای همه» نوشته مت لمی می باشد. بزودی ترجمه این کتاب در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت اولین اصل اساسی چابکی در واقع مهمترین و پرچالش ترین اصل است که اغلب نیز نادیده گرفته می شود. اگرچه چابکی اغلب بع…

چشم انداز، استراتژی و نقشه راه محصول

زمانیکه به دنبال معنای واژه استراتژی بگردید، احتمالا این توضیح را پیدا می کنید: یک طرح اقدام برای رسیدن به یک هدف بلند مدت. توسعه یک استراتژی موفق دو مرحله دارد: یافتن استراتژی درست و سپس تصمیم گیری برای پیاده سازی موثر آن. استراتژی محصول چگونگی رسیدن به…

به عنوان محصول API عرضه

رابطهای برنامه نویسی کاربردی یا API راهکاری برای ارتباط نرم افزار با نرم افزار بوده و در واقع تکنولوژی اتصال سیستم ها به یکدیگر هستند. اما API ها فراتر از این هستند: آنها به توسعه دهندگان این امکان را می دهند که داده، توابع و برنامه ها را ب…

چرا طراحی محصول در استارتاپ ها مهم است؟

طراحی یک بیان ساده، ایده پردازی و طرح ریزی ابزارهای مورد استفاده توسط انسان می‌باشد. از همان زمانیکه انسان‌های نخستین سنگ‌های گُوِه-شکل را بعنوان سلاح جنگی استفاده می‌کردند، طراحی به بخشی از تجربه ما تبدیل شد. انسان‌های اولیه‌‌ای که ایده استفاده از س…
کپی رایت © 1398 - تمامی حقوق برای ذهن چابک محفوظ است .